În echipa Wolf Theiss București, balanța înclină în favoarea doamnelor, reprezentantele sexului frumos fiind în linia întâi a avocaturii de business. Patru dintre ariile de practică ale biroului din București sunt coordonate de femei, la nivelul partenerilor rezultând un procent de 80% în favoarea doamnelor. Dintre cei 29 de avocați din cadrul Wolf Theiss București, 18 sunt femei. De asemenea, la nivel regional 25% dintre parteneri sunt femei, cu o reprezentantă în Management Board. Totodată, 53% dintre avocații seniori sunt doamne și domnișoare. Reprezentanții Wolf Theiss amintesc faptul că, la nivel regional, este derulat un proiect de Women Empowerement, care își propune să aducă în prim plan doamnele talentate din cadrul echipei și sprijinirea lor prin proiecte dedicate.
Doamnele din avocatura de business sunt de foarte mult timp în prim-planul profesiei, remarcându-se prin cariere strălucite. Poveștile de succes ale unor femei care au ales un job greu, care necesită multă muncă, multă implicare, multe sacrificii și foarte mult talent se scriu zi de zi, dovedind faptul că avocatura este o profesie care nu are gen.
Wolf Theiss este una dintre firmele de avocatură care derulează o politică organizatorică bazată foarte mult pe calitățile profesionale ale doamnelor din echipă. De altfel, majoritatea inițiativelor în materie de inovare din cadrul Wolf Theiss au la bază talentul feminin. „Pentru proiectele implementate până în prezent în ceea ce privește șansele egale de dezvoltare, Wolf Theiss a primit premiul "Best in Austria" în cadrul competiției „European Women in Business Law Award” din 2012 până în 2019 fără întrerupere, premiul "Best in Croatia" la aceeași categorie din 2013 pana în 2019 și "Best in Romania" din 2014 până în 2016. Proiectele premiate vizează programe de training și dezvoltare personală, dezvoltare a carierei, precum și promovarea echilibrului dintre viața profesională și cea personală, de familie”, arată reprezentanții casei de avocatură.
Succesul profesional al doamnelor avocat din cadrul Wolf Theiss este remarcat în fiecare dintre ariile de practică ale firmei, iar o dovadă în plus a acestei realități o constituie numeroasele premii și recunoașteri primite în fiecare an. „Astfel, fie că vorbim de practica de Corporate M&A, de cea de Banking & Finance, de Litigii, Achiziții Publice, Dreptul Muncii, Concurență, Energie, Real Estate, IP & IT doamnele noastre avocat s-au remarcat atât prin proiectele asistate, prin leadership, dar și prin participările în calitate de speakeri la diverse conferințe și contribuțiile avute în cadrul proiectelor dezvoltate la nivel regional. Procesele de recrutare și evaluare în cadrul Wolf Theiss sunt extrem de riguroase și complexe, bazându-se întotdeauna pe competențele, performanțele și calificările avocaților, astfel că toate doamnele noastre avocat se remarcă an de an prin cunoștințele juridice și expertiza lor în domeniu, dar mai ales prin standardele lor profesionale și etice ridicate, disponibilitatea, colaborarea, precum și înțelegerea modului în care funcționează fiecare afacere”, menționează reprezentanții Wolf Theiss.
Rezultatele remarcabile în profesie aduc recompense pe măsură. Astfel, chiar dacă anul 2020 a fost unul greu pentru toată lumea, firma de avocatură a continuat seria promovărilor în rândul echipei Wolf Theiss din România, majoritatea promovărilor vizând doamne și domnișoare. În această categorie intră promovarea Andreei Zvâc la statutul de Counsel în cadrul departamentului de Litigii și Achiziții Publice, promovarea Lucianei Tache și a Andreei Stan la statutul de Senior Associate în cadrul departamentului de Corporate M&A și Employment. „Cele trei promovări au reprezentat recunoașterea contribuției adusă de fiecare dintre ele la dezvoltarea practicilor în care activează, precum și la poziționarea biroului nostru în rândul liderilor din piața avocaturii din România”, punctează reprezentanții Wolf Theiss București.
Doamnele coordonează cu succes mandate importante
Reputația, competențele juridice excepționale, precum șiabilitățile de management al clienților sunt doar câteva dintre caracteristicile doamnelor avocat coordonatoare ale practicilor biroului Wolf Theiss București. În acest context, stautul de Dealmakers și Rainmakers atât pentru proiecte locale cât și regionale/internaționale este ceva obișnuit.
„În cadrul firmei am avut întotdeauna o abordare centrată pe clienți, iar în 2020, mai mult ca oricând, am realizat că este esențial să rămânem aproape de ei și să îi susținem pentru a-și salva, consolida sau (re)construi activitatea. Astfel, pentru biroul nostru, doamnele avocat cu statut de partener Ileana Glodeanu, Claudia Chiper, Ligia-Cecilia Popescu și Anca Jurcovan sunt dealmakers și rainmakers notabili”, subliniază reprezentanții Wolf Theiss București.
În anul 2020, sub coordonarea Ilenei Glodeanu, partener și Coordonator al Departamentului de Corporate M&A, echipa Wolf Theiss București dedicată acestei practice a avut o agendă extreme de încărcată.
Printre tranzacțiile coordonate anul trecut se numără finalizarea achiziției complete, o tranzacție eșalonată, prin care clientul firmei de avocatură, Ingka Investments, a dobândit părţile sociale în şapte companii de portofoliu deţinând parcuri eoliene (SPV) în România, cu putere de generare a energiei regenerabile de 171 MW de la Vestas Wind Systems.
De asemenea, Ileana Glodeanu a coordonat echipa locală implicată în una dintre cele mai mari tranzacții din industria financiară din Europa Centrală din anul 2020, tranzacție prin care VIENNA INSURANCE GROUP AG Wiener Versicherung Gruppe (VIG) a achiziționat companiile aparținând grupului Aegon în România, Ungaria, Polonia și Turcia. La finalizarea acestei tranzacții cu valoare de 830 milioane euro, VIG va prelua companiile de asigurări generale și de viață ale Aegon, societățile de administrare a fondurilor de pensii, societățile de administrare a activelor, precum și companiile de servicii din aceste țări.
O altă tranzacție de referință coordonată este cea prin care Holmbergs Safety Systems Holding AB, o companie suedeză cu tradiție în fabricarea sistemelor de fixare pentru vehicule și aplicațiilor special, a achiziționat Te-Rox Prod S.R.L., o afacere de familie, lider la nivel european în producerea de centuri de siguranță pentru scaunele auto destinate copiilor.
La acestea se adaugă și coordonarea echipei locale alocată proiectul prin care Royal DSM, o companie globală de cercetare în domeniul în domeniul nutriției, sănătății și stilului de viață durabil listată la Euronext Amsterdam a achiziționat Grupul ERBER, aceasta fiind o tranzacție multi-jurisdicțională.
De asemenea, sub îndrumarea Claudiei Chiper, partener și Coordonator al practicii de Banking & Finance, echipa de avocați din București a asistat un consorțiu de bănci în ceea ce este considerată a fi cea mai mare tranzacție a anului 2020 până în prezent de pe piața de imobiliare din România.
Experții Wolf Theiss București au consiliat consorțiul format din Erste Bank Group AG, pbb Deutsche Pfandbriefbank și Banca Comercială Română în finanțarea de 170 milioane euro acordată grupului AFI Europe în scopul achiziționării portofoliului de birouri al NEPI Rockcastle din România.
De asemenea, printre proiectele finalizate cu succes la care a asistat echipa de Banking & Finance a Wolf Theiss se numără finanțarea acordată de OTP Bank unui grup de companii de construcții care activează în România pentru a construi un complex rezidențial, precum și refinanțarea de către Banca Comercială Română a unui hotel istoric din centrul Bucureștiului.
Unul dintre cele mai complexe mandate administrate în prezent de echipa de litigii, sub coordonarea partenerului Ligia-Cecilia Popescu, are ca obiect stabilirea unei strategii în legătură cu un proiect de ajutor de stat inițiat de autoritățile române pentru sprijinirea industriei românești de film în conformitate cu HG 421/2018.
Ligia coordonează, în prezent, și reprezentarea unui client care acționează în industria auto cu privire la contestarea unor decizii de impunere privind TVA stabilit suplimentar, având o valoarea de peste 10 milioane euro. Proiectul este extrem de complex deoarece vizează aspecte de coordonare a legislației românești cu legislația europeană în materie de TVA și a interpretării date de către organul fiscal din România, o analiză contabilă extrem de extinsă, dar și modalitatea de implementare a unor practici interne ale clientului în cadrul entității sale din România. Totodată, acțiunea vizează contestarea unor practici greșite ale organelor fiscale în ceea ce privește regimul deductibilității TVA, în cazul taxării inverse. Echipa coordonată de Ligia oferă reprezentare în arbitraje locale și internaționale privind proiectele de infrastructură și servicii publice cu un portofoliu care depășește 50 milioane euro.
La rândul său, Anca Jurcovan, Partener Coordonator al Practicii de Concurență a reuşit, în mai puţin de un an de la alăturarea echipei Wolf Theiss, să extindă semnificativ numărul de mandate în domeniul dreptului concurenţei.
Echipa coordonată de Anca este implicată în prezent în mandate de concurenţă complexe în sectorul Healthcare & Pharma, automotive, gestiune a deşeurilor, comunicaţii electronice, bunuri de consum, asigurări şi acordă, în mod constant, asistenţă juridică clienţilor şi asociaţiilor profesionale în diverse domenii.
De asemenea, o componentă importantă a activităţii rămâne aria ajutorului de stat, în special în contextul stimulentelor necesare redresării economice.
Adelina-Iftime Blăgean: Wolf Theiss a atras constant oameni de o calitate profesională și umană deosebită
Adelina-Iftime Blăgean, Counsel și coordonatoarea practicii de Dreptul muncii în cadrul Wolf Theiss București, spune că este printre „veteranii” firmei de avocatură, având în vedere că s-a alăturat echipei în 2006. „Pot spune că mă număr printre „veteranii” biroului din București al Wolf Theiss, întrucât m-am alăturat echipei în vara anului 2006. Ce m-a determinat să aleg această echipă a fost atmosfera caldă și prietenoasă din cadrul biroului, descrisă de către câțiva colegi de profesie care activau la acel moment în cadrul Wolf Theiss. Trebuie să spun că această informație din interior s-a confirmat din prima clipă și încă este de actualitate, fiind de altfel unul dintre principalele motive pentru care sunt în continuare, după atâția ani, parte a acestei echipe. Wolf Theiss a atras constant oameni de o calitate profesională dar și umană deosebită, și nu pot decât să mă bucur că am reușit de-a lungul celor 15 ani să construiesc bune prietenii, care au trecut cu brio testul timpului. Foștii noștri colegi au fost invitați şi au participat la petrecerea organizată la împlinirea a 10 ani de la înființarea biroului, unii dintre colegi au plecat și au revenit, cu alții colaboram în continuare în noua lor calitate de reprezentanți ai clienților noștri. În subsidiar, am ales Wolf Theiss pentru a fi parte componentă a unui nou început (la acea dată biroul din București al Wolf Theiss era deschis de mai puțin de un an), pentru entuziasmul şi bucuria care caracterizează astfel de momente.”, povestește avocatul.
Adelina are în spate o carieră în domeniul juridic de peste 17 ani, fiind implicată într-o mare varietate de tranzacţii şi proiecte de dreptul muncii, de dreptul societăților comerciale, de conformitate şi de protecţia datelor cu caracter personal, de multe ori în context tranzacţional şi/sau transfrontalier.
A debutat ca asistent de Dreptului Muncii în cadrul Facultăţii de Drept a Universității Babeș-Bolyai. În paralel a ocupat poziția de consilier juridic în cadrul unei societăţi de brokeraj pe piaţa de capital. Începutul carierei în consultanţă a avut loc în cadrul unei firme de avocatură locale de top, iar din 2006 a devenit parte a echipe Wolf Theiss, promovând din poziţia de Associate/Avocat Junior în cea de Avocat Senior şi apoi Counsel.
„Toate aspectele contează, într-o măsură mai mică sau mai mare, în funcție de circumstanțele concrete şi de nivelul de cariera la care te găsești. La începutul carierei mele nici măcar nu am avut de la cine să fur meserie; fiind jurist unic într-o companie mare de pe o piață reglementată, am gestionat de la început dosare complexe de registrul comerţului şi corespondența cu autoritatea de reglementare, am avut termen la Curtea de Apel Cluj în a doua săptămână de muncă. Am învățat extrem de rapid şi intens, pe modul de supraviețuire, respectiv tipologia aruncatului în apă pentru a învața să înoți. Revenind la mediul de lucru şi învățare din societățile de avocatură, desigur că într-un astfel de mediu un avocat junior are privilegiul de a avea resurse extinse și diverse de învățare şi dezvoltare, iar cea mai intensă acumulare de cunoștințe şi abilități are loc în primii (aş spune cinci) ani de carieră”, precizează Adelina.
Muncă multă și satisfacții pe măsură
Avocatul subliniază faptul că în firmele mari de avocatură se lucrează foarte mult, dar magnitudinea și diversitatea proiectelor în care avocații sunt implicați le fac viața profesională mult mai interesantă. „În același timp, este imposibil, cel puțin pentru mine, să lucrez într-un mediu care nu îmi face plăcere. În ceea ce mă privește motivația apare atunci când fac parte dintr-un colectiv cu calități umane și profesionale deosebite, când am acces la proiecte interesante, am de la cine să învăț şi cu cine să construiesc o echipă. La toate acestea se adaugă și libertatea și sprijinul primit în a mă dezvolta în direcțiile pe care le consider necesare”, mai spune Adelina.
Succesul profesional în avocatura de business se măsoară, în primul rând, prin mandate finalizate cu succes. În cazul Adelinei numărul acestor proiecte este impresionat.
Avocatul a acordat asistenţă în numeroase tranzacții, fuziuni si achiziții internaționale, în proiecte complexe şi sofisticate mulţijurisdicţionale şi naţionale de dreptul muncii, precum procese de tip due-diligence, verificări de conformitate la nivel de companie sau grup, evaluări şi gestionare a unor raportări interne de tip whistleblowing, proiecte de implementare şi unificare a unor noi reglementări de guvernanţă corporativă, transferuri către şi din străinătate de date personale, implementare proiecte de tip stock option, restructurări şi reorganizări de companie și de grup, inclusiv concedieri colective, transferuri de întreprindere/business, etc.
În ceea ce privește industriile predilecte, Adelina a dezvoltat în principal know-how în industriile IT, energie, asigurări şi sectorul financiar.
Adelina este un contributor constant la diverse proiecte de marketing și branding ale Wolf Theiss, a participat la numeroase ghiduri și articole, a organizat si a ținut prezentări la diverse evenimente interne și externe, atât în mediul online cât și fizic, a înregistrat podcasturi.
De asemenea, Adelina este, încă de la începuturile organizației, reprezentanta Wolf Theiss și a României în organizația INPLP (International Network of Privacy Law Professionals), contribuind de-a lungul celor cinci ani la numeroase proiecte de interpretare a legislației și de creare a unei practici unitare în materia datelor personale.
Adelina este membră a Baroului București din 2005 si deține o diplomă de master (Instituții de drept privat) emisă de Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca.
Din punctul său de vedere, ingredientele absolut necesare oricărui avocat sunt puterea de argumentare, creativitatea și viziunea. „Personal apelez la resursele mele de creativitate zilnic, întrucât clienții noștri au constant nevoie de inovație și de soluții out-of-the-box. Pe lângă acestea, toți avocații de succes dezvoltă și abilități de analiză și sinteză extraordinare. Într-o echipă precum cea de la Wolf Theiss, pe lângă competențele „clasice", așteptările din partea unui avocat bun sunt în prezent dintre cele mai diverse, de la leadership și mentorat, la competențe de comunicare/negociere/public speaking, dezvoltarea brandului personal și așa mai departe. Aș spune că cea mai mare parte din ceea ce compune un avocat bun este munca, şi doar în circumstanțe extraordinare, talentul. Iar dacă vorbim despre succes, acesta se măsoară în aprecierea clienților și a colegilor, precum și în recunoașterea publică de care te bucuri”, nuanțează Adelina.
Avocatul consideră că este foarte important să existe un echilibru între viața profesională și cea personală. „Profesia de avocat cere într-adevăr sacrificii, pentru că este realmente deosebit de consumatoare de timp. Din fericire, în cadrul Wolf Theiss familia a fost mereu o valoare importantă și prin urmare găsim înțelegere și flexibilitate pentru a putea jongla cu ambele „pălării".”, precizează Adelina.
Adina Aurel: Contează foarte mult să îţi placă ceea ce faci, ceea ce lucrezi
Adina Aurel este Avocat Senior în cadrul Wolf Theiss şi face parte din echipele de Corporate / M&A, Energie si Resurse Naturale ale biroului din Bucureşti. Atunci când a decis să opteze pentru firma din care face parte a ținut cont de faptul că, în această profesie, contează foarte mult să îţi placă ceea ce faci, ceea ce lucrezi.
„Am ales echipa de Corporate M&A, Energie și Resurse Naturale a firmei Wolf Theiss întrucât îmi oferea provocarea profesională pe care o căutam, prilejul să lucrez pe proiecte de energie, mediu şi resurse naturale, domeniu pe care îl iubesc din tot sufletul”, declară avocatul.
Cu o experienţă de peste 16 ani în domeniul juridic, Adina și-a început cariera în funcţia de consilier juridic în cadrul unei societăţi de import-export lucrând pe tranzacţii internationale de vânzare-cumpărare utilaje şi produse. În anul 2004, intră în baroul Bucureşti ca avocat şi îşi începe cariera profesională de avocat lucrând în societăţi de avocatură locale şi străine.
„Contează foarte mult să îţi placă ceea ce faci, ceea ce lucrezi. Dacă simţi asta când lucrezi, dacă simţi că eşti potrivit pentru ceea ce faci, nimic nu este prea greu, nu simţi nici măcar oboseala şi totul se rezolvă foarte uşor. În primii ani de profesie, am „furat” meserie, cum se spune. Mai precis, am stat după ce îmi terminam treaba la birou şi am învăţat, am asimilat cunoştinţe din dosarele colegilor cu experienţă. Când aveam întrebări în legătură cu ceea ce citeam, le adresam partenerilor. În profesia asta nimeni nu are foarte mult timp să explice, să te „dădăcească”, să îţi acorde timp să înveţi. Trebuie să te prinzi din mers, să faci conexiuni ca să poţi înțelege. În aceste vremuri, informaţiile sunt la dispoziţia noastră, trebuie doar să le accesăm. Contează foarte mult să ai şi o cultură generală dezvoltată, să ai capabilitatea să vezi lucrurile din mai multe perspective. Toate acestea te ajută foarte mult în această profesie”, susține Adina.
Flexibilă, orientată spre rezultate, deținând calități de bun comunicator şi negociator, Adina a fost implicată în importante tranzacţii de fuziuni şi achiziţii, precum şi în proiecte energetice şi imobiliare. Ea a asistat clienţii în toate stadiile tranzacţiei, de la dezvoltarea proiectului, acordarea de consultanţă în activitatea curentă a companiilor, pregătirea afacerii pentru vânzare sau efectuarea analizei de due diligence, până la negocierea contractului de vânzare-cumpărare, coordonarea procesului de finalizare a tranzacţiei şi integrarea operaţiunilor întreprinderii rezultate.
Aria sa de expertiza principală include pe lângă consultanţă privind protecţia datelor în domeniul IT, comercializarea unei game largi a bunurilor de consum, practici pe piata asigurărilor din România, conformitatea clienților cu o serie de obligaţii legale privind deşeurile şi ambalajele, obligaţii de mediu şi o experienţă vastă în sectorul energetic din România.
Experinţă sa în domeniul energiei şi al resurselor naturale a fost acumulată de-a lungul unei decade prin consultanţă acordată clienţilor români şi străini care activează în aceste domenii în cadrul proiectelor pe care aceştia le au în România.
Vorbitor la diverse conferinţe internaţionale în domeniul energiei regenerabile organizate la Londra, Viena si Barcelona în anii 2012, 2013 şi 2014, moderator al conferintelor anuale organizate în România de Asociaţia Română pentru Energie Eoliană pe tema energiei regenerabile în România, Adina a deţinut în perioada 2012-2015, înainte de a se alătura echipei Wolf Theiss, funcția de Director Juridic al Asociației Române pentru Energie Eoliană, în cadrul căreia a reprezentat interesele membrilor asociaţiei în faţa autorităţilor române şi europene şi a prezentat propuneri şi modificări ale legii energiei regenerabile din România şi republica Moldova.
Participant activ în grupuri de lucru în domeniul energiei alături de membri ai industriei de profil şi de autorităţi, coordonator şi redactor al ghidului de energie regenerabilă ,contributor la alte publicaţii de specialitate în domeniul energiei regenerabile, Adina este membră a Baroului București din 2004 și detine o diplomă de licenţă în drept şi relaţii internaţionale de la Universitatea „Nicolae Titulescu” din Bucureşti.
Tânăra amintește că, în această profesie, contează cunoştinţele juridice de bază, creativitatea şi viziunea, conexiunile pe care un avocat le poate face cu informaţiile de care dispune şi posibilitatea de a putea anticipa lucrurile cu câţiva paşi înainte şi de a se pregăti să reacţioneze în diverse ipostaze şi circumstanţe. „Aş spune că în evoluţia unui avocat, procentul este împărţit: 50% muncă şi 50% creativitate şi viziune, ingeniozitatea de a găsi soluţii pentru client. Succesul în avocatură nu se măsoară, în opinia mea, după mărimea poziţiei pe care o ai într-o firmă de avocatură sau după sumele de bani câștigate. Deși poate părea naiv în accepțiunea unora, cred sincer că ceea ce contează cel mai mult este ca un client să fie mulţumit de munca ta şi să o aprecieze. În momentul în care ai obţinut aprecierea sinceră a unui client, care îţi comunică acest lucru, poţi să consideri că ai avut succes ca avocat”, punctează Adina.
De asemenea, contează destul de mult să existe un echilibru între viaţa profesională şi viaţa personală. „Cele două componente sunt extrem de importante în evoluţia ta ca individ în cadrul societăţii, se completează una pe alta. De multe ori, unii dintre noi, sacrifică o componentă în detrimentul celeilalte. Familia, faptul ca cei apropiaţi îţi sunt alături, îti dă energia necesară să mergi mai departe şi să rezişti presiunii şi oboselii prin care treci atunci când ai un proiect complicat pe care trebuie sa îl finalizezi într-un timp foarte scurt”, subliniază Adina.
„Pricipala lecţie însuşită a fost că se poate lucra de acasă la fel ca de la birou, fără să faci compromisuri de calitate sau productivitate a muncii. O altă lecţie a fost că trebuie să ne asumăm că digitalizarea va deveni o constantă a vieţii noastre şi că va reprezenta viitorul în cadrul relaţiilor de afaceri. Se pot semna tranzacţii online fără ca părţile să se întâlnească în persoană.Personal, am învăţat că trebuie să apreciezi lucrurile pe care le ai şi să te consideri norocos, să iei fiecare eveniment care ţi se întâmplă aşa cum vine el şi să faci faţă cât de bine poţi în circumstanţele date.”
Iuliana Stoicescu : Cred că „meseria” se fură, dar se și predă
„Wolf Theiss este o organizaţie regională în continuă dezvoltare, transformare şi inovare, deschisă către provocările pe care le aduc specificul afacerilor fiecărui client în parte, schimbările de natură legislativă, cele determinate de evoluţia economică globală, regională sau locală. Echipa Wolf Theiss este formată din avocaţi cu o bogată experienţă într-o varietate largă de domenii, capabili să ofere servicii de consultanţă la cel mai înalt nivel, fiind ajutaţi la nivel intern de multiple programe de pregătire şi dezvoltare profesională şi personală. Echipa de drept financiar bancar din care fac parte este constant implicată în proiecte diverse de natură financiar-bancară, respectiv în tranzacţii majore de finanţări de toate tipurile (de achiziţii, în domeniul imobiliar, de proiecte, refinanţări), mandate referitoare la aspecte de reglementare, digitalizare, restructurări de credite neperformante, servicii de plată, finanţări non-bancare, redactare de diverse modele de contracte ş.a. În plus, este o echipă în care contribuţia fiecăruia este încurajată, apreciată şi luată în considerare”, declară Iuliana Stoicescu, Avocat și membră a echipei de Banking & Finance a biroului Wolf Theiss București.
„Cea mai importantă lecţie a fost că trebuie să avem o capacitate puternică de adaptare şi reinventare. Am învăţat că trebuie să privim situaţiile diverse şi complicate pe care le putem întâlni atât în viaţa profesională cât şi personală nu ca pe nişte obstacole, ci ca pe oportunităţi şi catalizatoare pentru schimbare şi dezvoltare. De asemenea, am învăţat şi că echipele pot fi unite chiar lucrând de la distanţă şi am dovedit, nouă şi clienţilor, că putem face față oricărei provocări.”
Iuliana Stoicescu, Avocat Wolf Theiss București
Toate aceste elemente au determinat-o pe Iuliana ca, în urmă cum mai bine de cinci ani, să opteze pentru a intra în echipa Wolf Theiss București. „După această perioadă, s-a dovedit că aşteptările mele au fost întemeiate, iar echipa și organizația au contribuit mult la dezvoltarea mea profesională, dându-mi ocazia de a cunoaște și de a lucra cu profesioniști din domenii variate, cu clienți internaționali de anvergură, dar și să fiu implicată în proiecte multi-jurisdicționale.”, punctează avocatul.
Iuliana are peste douăzeci de ani de experiență în domeniul juridic, dintre care a petrecut doisprezece ca avocat intern în diverse instituții financiare. Este specializată în servicii financiar-bancare, inclusiv leasing financiar. Ea a consiliat instituții financiare cu privire la o varietate de aspecte juridice, inclusiv finanțări, tranzacții de vânzare și închiriere, reglementare, guvernanță corporativă, redactarea și negocierea unei game largi de contracte, recuperarea de creanțe, inclusiv proceduri de insolventa.
Iuliana a absolvit Universitatea din București, Facultatea de Drept și este membră a Baroului București din 1999.
„Contează cu cine lucrezi, atmosfera generală pozitivă și atitudinea. Alături de colegii potriviţi orice ai lucra devine mai simplu, organizarea se optimizează şi timpul nu mai curge împotriva echipei. Cred ca „meseria” se fură, dar se și predă. O echipă bine închegată în care există transparență, colaborare și care împărtășește valori comune reprezintă un mediu foarte bun pentru dezvoltarea profesională”, mai spune avocatul Wolf Theiss.
Din punctul său de vedere, abilitatea de a argumenta în mod concis, coerent și logic o opinie, creativitatea şi viziunea au un rol important în serviciile prestate de avocaţi. „Experienţa şi cunoştinţele profesionale sunt un fundament esenţial, însă numai dublate de capacitatea de a relaţiona cu clienţii, de a le aduce acestora ceva inedit, diferit şi într-o manieră compatibilă cu caracterul fiecăruia, anticipând nevoi viitoare, toate acestea pot transforma un avocat bun într-unul de succes. Pentru că lucrăm într-o echipă de avocaţi şi nu în mod individual, evoluţia noastră se bazează în egală măsură pe muncă şi talent, fiecare având contribuţia sa specifică, unde şi când este nevoie. Aş spune că succesul în avocatură se măsoară nu numai prin rezultatele şi satisfacţia pe care echipa în care lucrezi sau pe care o coordonezi le aduce clientului, dar şi prin mulţumirea pe care o aduce ei însăşi şi membrilor ei şi care devine astfel motivaţia de a continua. Talentul fără a fi cultivat și exploatat prin muncă nu garantează succesul în această branșă”, detaliază avocatul.
Iuliana mai crede că în orice profesie la un moment trebuie făcute anumite sacrificii, prin urmare nu este neapărat ceva specific profesiei de avocat.
„Cred în egală măsură însă că şi viaţa personală cere sacrificii în privinţa profesiei, astfel că este foarte important să avem cu toţii înţelepciunea de a şti ce sacrificii şi când se pot face acestea pentru a ajunge la un echilibru. Succesul fiecăruia se măsoară atât în proiectele profesionale finalizate cu succes, cât şi în împlinirile personale, astfel încât da, contează foarte mult să pot fi aproape de familie, căci familia este cea care îmi oferă o mare parte din forţa de implicare în proiectele profesionale şi o motivaţie suplimentară pentru a fi un bun profesionist și a-mi depăși limitele. Cred că există o îmbinare firească între ceea ce suntem ca profesioniști și ceea ce suntem în viața de familie, iar cele două concepte nu se exclud, ci coexistă, fiind perioade în care balanța înclină mai mult într-o parte sau în alta”, menționează avocatul.